عیب یابی تلفن پاناسونیک و سوالات رایج

عیب یابی تلفن پاناسونیک

چرا تلفن بوق نمیزنه؟  چطور تلفن را به تنظیمات کارخانه برگردانیم؟  چرا گوشی زنگ نمی‌خوره؟ چطور گوشی پاناسونیک را با بخش بیس جفت کنیم؟ این سوالات و ده‌ها سوال مشابه ، پرسش‌هایی که است که هر روز توسط مردم با آن‌ها روبرو می‌شوم. به همین خاطر تصمیم گرفتم تا یک بار برای همیشه پاسخ این سوالات را در قالب یک پست  تحت عنوان عیب یابی تلفن پاناسونیک در ایده آل پاناسونیک به اشتراک بگذارم.

اگر تلفن پاناسونیک شما دچار مشکلی شده است بهتر است هر چه زودتر در جهت رفع آن اقدام کنید. در ابتدا باید متوجه شوید که فقط یک دستگاه تلفن کار نمی‌کند و یا این که تمام دستگاه‌هایی که به این خط متصل می‌شوند، این مشکل را دارند. می‌توانید از دستگاه فکس را هر دستگاه تلفنی دیگر که در اطرافتان وجود دارد برای این کار استفاده کنید.

تلفن پاناسونیک بوق نمیخورد. مشکل از چیست؟

اولین کاری که لازم است برای عیب یابی تلفن پاناسونیک انجام دهید، این است که تلفن های دیگری که از سالم بودن آن‌ها مطمئن هستید را روی همین خط امتحان کنید. بعد از اتصال چک کنید که تلفن جدید بوق می‌خورد یا خیر. اگر بوق خورد پس یعنی تلفن اصلی شما دچار مشکل سخت افزاری است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هنگامی آنتن تلفن را پر می‌بینید، به این معنی نیست که خط وصل می‌باشد. بلکه نشان دهنده میزان نزدیکی شما به مرکز شارژر و آنتن است.

عیب یابی تلفنهای پاناسونیک
عیب یابی تلفنهای پاناسونیک

چگونه تلفن پاناسونیک را به تنظیمات کارخانه برگردانیم؟

پیش از این که بیاموزید چگونه یک تلفن را به تنظیمات کارخانه برگردانید، باید بدانید که این کار بسیار وقت گیر است و اصولا به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می‌شود. و این که برای رفع مشکلات کیفیت تماس ، نباید یک تلفن را مجدداً تنظیم مجدد کنید.

این مراحلی که ذکر می‌کنیم، به طور خاص مربوط به سری تلفن های Panasonic DECT است.

بازگرداندن به تنظیمات کارخانه جزء آخرین پیشنهادات در عیب یابی تلفن پاناسونیک  است.

بخش های اصلی این مراحل وقت گیر است. لذا حتما پیش از شروع به کار کل این مطلب را مطالعه کنید.

  • در گوشی Panasonic DECT ، به منو> تنظیم هدست> گزینه دیگر> وب جاسازی شده بروید . به انگلیسی : قسمت Menu ، قسمت Setting Handset ، قسمت Other Option و سپس Embedded Web را انتخاب کنید.
  • دکمه on را بزنید تا رابطه کاربری گرافیکی روشن شود.
  • به منو> تنظیمات سیستم> وضعیت> تنظیمات IPv4> آدرس IP بروید.
  • به آدرس IP واحد پایه توجه داشته باشید.
  • در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید: http://<phone IP address> سپس اینتر را بزنید.
  • نام کاربری instoperatorid و رمز عبور qgENGet4GQKQVVRyYXJm4LQL2NGVuhEtKzK3Gkz7LdWZFvtxB7CHdWkpkD9Q8WZt را وارد کنید.
  • در رابط کاربری گرافیکی وب ، به Maintenance> Reset to Defaults> Reset to Factory Defaults / Carrier Defaults بروید.
  • برای تنظیم مجدد واحد پایه ، روی OK کلیک کنید.
  • برای فعال کردن رابط کاربری گرافیکی مرحله 1 را تکرار کنید.
  • پس از اتمام تنظیم مجدد کارخانه ، با استفاده از اطلاعات زیر وارد GUI وب شوید:

نام کاربری : admin

رمز عبور: adminpass

  • به بخش Maintenance ، سپس Provisioning Maintenance و در نهایت Master File URL بروید و آدرس زیر را وارد کنید:

https://pancfg.8×8.com/panasonic/ConfigCommon.cfg

و دکمه ذخیره را بزنید.  بازگشت به تنظیمات کارخانه انجام شد.

نحوه جفت کردن یک گوشی پاناسونیک با پایه

گاهی یکی از راه حل ها برای عیب یابی تلفن پاناسونیک این است که گوشی با بخش بیس یا پایه جفت نشده است. این بخش برای مدل های Panasonic KX-TPA60 و Panasonic KX-UDT131 تست شده و پاسخ می‌دهد. و اما مراحلی که برای این کار باید انجام بدهید:

  • مطمئن شوید که گوشی بخش ثبت نام را نشان می‌دهد.
  • برای 5 ثانیه دکمه ای را که در کنار پایه ( نزدیک به چراغ وضعیت) قرار دارد را فشار دهید. وضعیت از سبز به چراغ قرمز چشمک زن تغییر خواهد کرد.
  • OK را برای حدود 2 تا 3 ثانیه فشار دهید تا پیام لطفا Please Wait ظاهر شود.
  • این گوشی باید با استفاده از صدا بوق ثبت شده را نشان دهد تا عملیات ثبت موفقیت آمیز باشد.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.