سانترال ، راهنمای خرید و معرفی

تلفن سانترال پاناسونیک

احتمالا تا به الان متوجه شده‌اید که در محیط‌های بزرگ ، دانشگاه‌ها،  شرکت‌ها ، ادارات و دیگر اماکن به جای استفاده از تلفن‌های معمولی از گونه‌ی دیگری از تلفن‌ها استفاده می‌شود که به آن‌ها سانترال می‌گویند. اما چرا از این نوع از تلفن‌ها استفاده می‌شود؟ تفاوت آن‌ها با تلفن‌های معمولی چیست و چه کسانی باید این گونه از تلفن‌ها را در مراکز خود داشته باشند؟ این سوالاتی است که امروز در این پست می‌خواهیم به آن‌ها پاسخ دهیم.

تلفن سانترال چیست

Santral یک دستگاه بسیار هوشمند است که وظایف پیچیده مخابراتی را بر عهده دارد. این دستگاه این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوان یک شبکه خصوصی در یک محدوده خاص ( مثلا شرکت ، اداره ، دانشگاه و … ) به وجود آورد. در این صورت می‌توان خطوط شهری را در این محدوده به اشتراک گذاشت. در حقیقت می‌توان گفت که هر دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابراتی کوچک را دارد . امکانات فوق العاده‌ای که این وسیله در اختیار کاربران قرار می‌دهد سبب شده است که استفاده از آن بسیار رایج شود.

اما در واقع این نوع از تلفن‌ها به چه دردی می‌خورند؟ منشی تلفنی و اشتراک گذاری خطوط یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن است. برای روشن تر شدن موضوع فرض کنید که در یک شرکت کوچک 5 نفر مشغول به کار می‌باشند و هر کدام مخصوص یک بخش هستند. مثلا یک نفر برای امور حسابداری ، یک نفر امور مربوط به فروش ، پشتیبانی ، ریاست و …. . حال چنین فرض کنید که ما به هر یک از کارمندان یک تلفن معمولی و یک خط شهری بدهیم.

آیا در این صورت می‌توان از منشی تلفنی استفاده کرد؟ مسلما خیر! اما اگر فردی با بخش حسابداری تماس گرفت و با با مسئول فروش چه باید کرد؟ حتما باید شماره بخش فروش را به تماس گیرنده داد و یا این که مسئول بخش فروش را باید صدا کنند تا به اتاق حسابداری بیاید که اصلا راه حل‌های منطقی‌ای نیستند. از سوی دیگرفرض کنید که شرکت شما خیلی بزرگ‌تر از این حرف‌ها باشد! در این صورت مدیریت این تماس‌ها نه تنها کار سختی است بلکه کاملا نشدنی است.

دستگاه سانترال
دستگاه سانترال

اما در صورت استفاده از تلفن santral به هر کدام از کارمندان یک دستگاه تلفن و یک کد مخصوص داده می‌شود که اگر نیاز به انتقال تماس باشد به راحتی و با گرفتن کد مخصوص آن کارمند می‌توان به او وصل شد. از سویی دیگر می‌توان با تعریف یک منشی تلفنی به صرفه جویی در وقت مشتریان کمک زیادی کرد. تجربه نشان داده است که مشتریان از منشی تلفنی استقبال بیشتری کرده اند.

سانترال پاناسونیک

کمپانی‌های زیادی اقدام به تولید و عرضه این دستگاه کرده اند. پاناسونیک هم این دستگاه را در سری های کم ظرفیت ، پرظرفیت دیجیتال و پرظرفیت تحت شبکه کرده است.

  • سری کم ظرفیت: این سری از تلفن سانترال پشتیبانی از خطوط شهری را تا 8 خط انجام می‌دهند. همینطور امکان تعریف 24 خط داخلی شامل تلفن و فکس نیز وجود دارد.
  • سری پرظرفیت: در سری‌های پرظرفیت این امکان وجود دارد که با اتصال و تنظیم کارت‌های افزایشی ظرفیت‌های مختلفی برای آن‌ها تعیین کرد. همچنین این امکان وجود دارد تا شما بتوانید موبایل را به عنوان شماره داخلی تعریف کنید. امکان راه اندازی خطوط VoIP با استفاده از پروتکل‌های سیپ نیز وجود دارد.

در سری‌های کم ظرفیت تلفن‌های پاناسونیک امکان پیکربندی و تنظیمات از طریق تلفن و نرم افزار میسر است. اما در سری‌های پرظرفیت به علت پیچیدگی بیشتر و تعدد امکانات پیکربندی از طریق تلفن ممکن است و این کار فقط توسط نرم افزار صورت می‌گیرد.

ایده آل پاناسونیک
ایده آل پاناسونیک

راهنمای خرید

اگر می‌خواهید برای اداره یا شرکت خود یک تلفن سانترال خرید کنید، بهتر است بدانید که این سیستم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که حتما پیش از اقدام به خرید اطلاعات لازم را در این باره بدست آورید و حتما محصول مورد نظر خود را از نمایندگی پاناسونیک خریداری کنید . اما در اینجا چند نکته مهم و حیاتی را برای شما آماده کرده ایم:

1- به امکانات موجود در تلفن دقت کنید. از جمله امکاناتی مانند حافظه دستگاه ، منشی تلفنی ، لیست سیاه ، تماس‌های پاسخ داده نشده و …. .

2- هزینه نگهداری این نوع از تلفن‌ها در مدل‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. به همین خاطر ضروری است از فروشنده و سایر افرادی که از مدل مدنظر شما استفاده کرده اند، در این مورد سوال کنید.

3- توجه به اتصالات ثابت و یا VoIP. VoIP ، به خاطر برخی ویژگی‌ها استفاده راحت تری دارند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.